man is the only animal that blushes. or needs to.

ett tag var det så tråkigt att blogga så jag orkade inte, men nu det sista har jag bara känt att jag vill börja igen, men inte vetat vart jag ska börja. lite underlig känsla faktiskt.

först måste jag i alla fall berätta att jag klarade mitt jägarprov igår! :] hade bara teoriprovet nu, så skjutproven kommer jag få vänta i knappt två månader på tror jag. men huvudsaken är att den jobbiga delen är över.. nu är det bara roligt kvar. hade verkligen ångest inför det, men det gick mycket bättre än väntat.

har börjat arbeta med bygg och snickeri bara mer och mer nu och jag har ingen tvekan om att det är det jag vill göra för.. en lång tid framöver. just nu är det dåligt med utbildningar, men så länge jag kan jobba med det så som jag gör nu är det ju inte någon stress över det.

för övrigt mår jag så bra och jag uppskattar verkligen att så många ändå besöker den här annars blanka och innehållslösa bloggen. och john, du är så jävla bra!

nu när teorin till jägarexamen är klar får jag verkligen tiden att läsa andra böcker, romaner och annat. så här kommer en liten text från "the king" jack london. jag älskar det här citatet. egentligen är det mycket längre, men de tre sista raderna av det är ändå... amazing.

the function of man is to live, not to exist.
I shall not waste my days trying to prolong them.
I shall use my time.

sist men absolut inte minst. den här låten är hur bra som helst. inte riktigt min stil egentligen, men den har gått på repeat i flera dagar här hemma.

akon - right now

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0