kallt kallt kallt

det blev en kort promenad ikväll. det var verkligen kallt. nu ska jag skriva lite och lyssna på tomas andersson wij. toppen, toppen.

den här veckan ska jag vara lärare hela veckan. mån-tors i en tvåa i gudhem. det blir säkert mysigt, men nästa vecka är det sportlov. vilket betyder mindre jobb, i alla fall i skolan. tänkte jag åka till stugan i strömstad i några dagar och koppla av, vilket för mig betyder betyder att jobba i skogen.

jag vet inte vad det är, men det är nåt med att sätta på sig overallen, hörselskydden och ta med sig motorsågen. i väskan ligger bensin, fil, skruvmejsel, smörgåsar och termos med kaffe. jobbar några timmar, kaffepaus och sen jobba några timmar till. därefter hem, äta mat och värma sig vid öppna spisen. det är att koppla av. det är livskvalité fär mig. vi har ganska mycket skog där och ingen som röjer eller sköter den. det gör vi helt själva och det är egentligen bara jag som är intresserad.

jag vet inte om jag sagt det tillräckligt många gånger, men jag tycker verkligen om att vara ute. ute i naturen och röra på mig. skogsarbete ger verkligen den möjligheten, samtidigt som det ger mycket naturlig träning. vem skulle behöva gym om vi bara var ute och rörde på oss mer? jag mår verkligen bra när jag är där ute, både fysiskt och psykiskt.

har inte varit där sen i höstas, så jag hoppas att jag får tillfälle nu.



emil och jag på väg ut i skogen hemma hos honom. från i somras.

här är en jättefin bit. han är verkligen en otroligt skicklig låtskrivare. han skriver texter som berör.

tomas andersson wij - sanningen om dig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0